Οι φορείς:

  • Σύνδεσμος Φιλολόγων ν. Λάρισας (http://sfillarisas.blogspot.com/)
    Ισραηλιτική Κοινότητα Λάρισας (https://www.jcl.gr/)
    ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας (http://pekesthess.sites.sch.gr/)
    Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (https://aheg.gr/)
    Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Λαρισαίων

συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα:

«Το "αόρατο" παρελθόν και η σχολική ιστορία. Οθωμανικά κατάλοιπα και εβραϊκές κοινότητες στη Θεσσαλία. Συνέχειες και ασυνέχειες»

 

Χρόνος: Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020 – 9.30 π.μ. έως 14.30 μ.μ.

Χώρος: Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Λάρισας

 

Πρόγραμμα

9.15 Εγγραφές
9.30 Χαιρετισμοί

Εισηγήσεις
09.45 Κώστας Μιχαλάκης, Φιλόλογος – Ιστορικός
«Πώς η σιωπή γίνεται Ιστορία; Αναζητώντας ψηφίδες της εβραϊκής παρουσίας στα Τρίκαλα»

10.05 Βασιλική Πανάγου, Αρχαιολόγος
«Περπατώντας στην πόλη της Λάρισας: συνάντηση με τα εβραϊκά μνημεία»

10.25 Φωτεινή Λέκκα, Ιστορικός – Μουσείο Πόλης Καρδίτσας
«Αναδιφώντας και εκθέτοντας το οθωμανικό παρελθόν: η περίπτωση του Μουσείου Πόλης της Καρδίτσας»

Διάλειμμα 15΄

11.00 Σταυρούλα Σδρόλια, Αρχαιολόγος
«Τα οθωμανικά μνημεία της ανατολικής Θεσσαλίας»

11.20 Κερασία Μαλαγιώργη, υποψ. διδάκτωρ Κοινωνικής Ανθρωπολογίας
«Διδάσκοντας για τη Shoah μέσα από το παράδειγμα των Εβραίων του Βόλου: Προφορική ιστορία και καλλιέργεια της ιστορικής ενσυναίσθησης»

11.40 - 12.00 Συζήτηση

12.00 - 12.15 Διάλειμμα

Εργαστήρια
12.30 – 14.00
Τριαντάφυλλος Πετρίδης, ιστορικός
«Από Τεμπών εις Δομοκόν»
Όψεις της ιστορίας της Θεσσαλίας μέσα από μνημεία της οθωμανικής περιόδου

Ιουλία Κανδήλα, Τάσος Μάτος, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
«Το εβραϊκό σχολείο της Λάρισας: στο κέντρο της πόλης, στην "καρδιά" της εβραϊκής συνοικίας και στη σιωπή της Ιστορίας»

14.00 - 14.30 Συζήτηση
Λήξη της Ημερίδας

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί ((διδάσκοντες την Ιστορία και τις Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες - Ευέλικτη Ζώνη) μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε ένα από τα δύο εργαστήρια στην παρακάτω φόρμα:


https://docs.google.com/document/d/1wfr0P212BXeRUx8ATwdjmGtz6hxTY7UFVFzyYIH8-Zg/edit?usp=sharing