child1

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Με τις ευχές όλων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας η επιστροφή στην εκ του σύνεγγυς διδασκαλία να είναι ασφαλής, δημιουργική και μόνιμη, αποστέλλουμε το κείμενο αυτό για να καταθέσουμε προτάσεις στους Συλλόγους Διδασκόντων.

Αρχικά να πούμε πως η επιστροφή των μικρών μαθητών/τριών στα θρανία μας βρίσκει σύμφωνους/ες καθώς πιστεύουμε πως έπρεπε να υπάρχει αυτή η επαφή με το σχολείο και τις διαδικασίες του. Στην περίπτωση που δεν επέστρεφαν τα παιδιά το διάστημα της αποχής από το σχολείο θα ήταν σχεδόν έξι μήνες, γεγονός που θα απαιτούσε μεγάλο χρόνο προσαρμογής στις διδακτικές ρουτίνες. Τα συναισθήματα που γεννήθηκαν στο χρονικό διάστημα της καραντίνας πρέπει να περιμένουμε πως θα εκφραστούν από κάθε μεριά της εκπαιδευτικής κοινότητας και είναι πιθανό να εκδηλωθούν ακραίες συμπεριφορές. Για τον λόγο αυτό είναι καλό να είμαστε σε εγρήγορση και να κινηθούμε συντεταγμένα.

Παρά το γεγονός του μικρού αριθμού μαθημάτων μέχρι το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, τις πρώτες ημέρες πρέπει να τις θεωρήσουμε ως χρόνο προσαρμογής, να συζητήσουμε με τα παιδιά για τον κορωνοϊό, τις νέες συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε που αφορούν στην ασφάλεια και να τα καθοδηγήσουμε ώστε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους δημιουργικούς τρόπους που μπορεί να συνδεθούν με διαδικασίες επανασύνδεσης και επανάληψης όπως η συγγραφή κειμένων, η ζωγραφική ή το κολάζ. Αυτές οι ημέρες επανένταξης στις διαδικασίες, προτείνουμε να κυλήσει με τέτοιες ενέργειες που θα δώσουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε την κάλυψη των σημαντικότερων ελλείψεων των μαθητών/τριών μας, σε συνδυασμό με τις οδηγίες που στάλθηκαν στο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. με Αρ. Πρωτοκόλλου Φ.20/60778/Δ1.

Στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. θα βρείτε αναρτημένα αρχεία που θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε α) τα μαθήματα που θα γίνουν στο επόμενο χρονικό διάστημα (αρχείο με αριθμό 1) β) την πραγματοποίηση συζητήσεων για την έκφραση των συναισθημάτων των παιδιών και επανασύνδεσης στο τμήμα (αρχεία με αριθμούς 2-8), γ) την ενημέρωση για τις νέες συνήθειες που πρέπει να αποκτήσουμε στο σχολείο (αρχεία με αριθμούς 9, 10, 11) και, δ) την ενημέρωση των παιδιών για τον κορωνοϊό (αρχείο με αριθμό 12). Τέλος θα βρείτε και ένα αρχείο, αυτό με τον αριθμό 13, που αναφέρεται σε επιμορφώσεις με θέμα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που μπορείτε να συμμετάσχετε εξ αποστάσεως.

Αφήσαμε για το τέλος, χωρίς όμως να είναι και τελευταίο στην κρισιμότητά του, την αναφορά για την πραγματοποίηση ενημερώσεων ώστε να εξασφαλίσουμε ομαλή μετάβαση προς και από το δημοτικό σχολείο. Με δεδομένο πως οι επισκέψεις και οι συναθροίσεις πρέπει να αποφεύγονται, προτείνουμε την οργάνωση ενημερώσεων με τη συνδρομή είτε εκπαιδευτικών του γυμνασίου είτε των συμβούλων του ΚΕΣΥ. Η προετοιμασία των νηπίων μπορεί να γίνει σε συνεννόηση με τους/τις νηπιαγωγούς, να ξεκινήσει αυτό το χρονικό διάστημα και να ολοκληρωθεί στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

Κλείνοντας, θέλουμε να δηλώσουμε πως αντιλαμβανόμαστε πλήρως τη δυσκολία της επανεκκίνησης. Έχουμε ήδη συζητήσει / συνεργαστεί με διευθυντές/ντριες για την οργάνωση του διαλείμματος, τη διαχείριση των «ελεύθερων» ωρών και τη στήριξη των παιδιών, για να εξασφαλιστούν οι συνθήκες εκείνες που θα καλλιεργήσουν αισθήματα ασφάλειας ώστε σταδιακά να επιστρέψουν στο σχολείο ακόμη κι αυτά που οι γονείς τους δήλωσαν πως δε θα έρθουν. Δηλώνουμε πως είμαστε δίπλα στους Συλλόγους Διδασκόντων, να προσφέρουμε κάθε βοήθεια ώστε να ξεπεραστούν πιθανά προβλήματα.

 

Ο  Οργανωτικός Συντονιστής

του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας

(Τ.Σ.Υ.)

ΚΩΤΟΥΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

 

Παρακαλούμε δείτε τα συνημμένα αρχεία.